Ostatní

léčba

Vložil(a): jindřich, 4. říjen 2010, 18:26

Dobrý podvečer.Pokud dovolíte mám na vás dva dotaza ohledně refluxní choroby jícnu.Užívám lék nolpaza a velice by mne zajímalo zda její užívání může způsobovat silné pálení v krku a hořkost což se u mne dostavuje.A druhý dotaz : Tento lék užívám od roku 2008 před měsíce jsem ho ale vysadil jelikož potíže ůplně vymizely Jenže nyní asi třetí tyden mám neustále ucpaný nos a suchý dráždivý kašel vypotřeboval jsem několik balení nosních kapek a mucosolvanu ale potíže přetrvávají stále.Je možné že toto způsobuje to že neužívám tento lék.Děkuji za odpověd.S pozdravem Jindřich Šrubař.

RE: léčba

Vložil: Petr Vítek, 6.10.2010 23:28

Dobrý den,

děkuji za Váš dotaz. Uvedené příznaky zřejmě nemají souvislost s užíváním léku Nolpaza (pantoprazol). Pálení v krku, ucpaný nos a dráždivý kašel ovšem mohou být takzvanými mimojícnovými projevy refluxní choroby jícnu. Jsou obvykle způsobeny zánětem uvedených oblastí, který je způsoben refluxem žaludečního obsahu, který se objevuje často v noci. V uvedených případech je vhodné naopak zvýšit dávku léku jeho dávkováním 2xdenně, v některých případech je nutná fundoplikace (chirurgický antirefluxní výkon). Bylo by proto vhodné užívat lék alespoň 6 týdnů ve vyšším dávkovánía poté vyhodnotit efekt, popřípadě provést takzvanou pH metrii jícnu k posouzení refluxu bez terapie či při terapii. O konkrétním postupu se prosím poraďte se svým lékařem.

S pozdravem Petr Vítek