Ostatní

něco ve stolici

Vložil(a): dagmar, 13. červen 2012, 15:55

Jsem ráda,že jsem narazila na tuto diskusi.V poslední době mám problém s krvácením z konečníku. Z tohoto důvodu si pár dní důkladně stolici prohlížím a jsem trošku vyděšena. Už po několikáté jsem našla ve stolici útvar-vypadá to jako hadí vejce-velikost cca 2,5 cm - podlouhlé. Je to vždy naprosto stejný tvar a velikost. Se stravou to nemá nic společného. Jeden tento "kousek" mám i uložen ve skleničce. Bohužel můj osobní lékař je mimo a jsem k němu objednána až ve 26.týdnu. Jedině, co mě napadá, jestli je možné,že jde o prášek, který denně užívám na cukr (metformin). Je trošku větší a podlouhlý. Prosím o sdělení, zda je to vůbec možné, aby se tento prášek vůbec nevstřebal a prošel denně ven? Tvar toho "vajíčka" by tomu odpovídal, je to ale obaleno-barva krémová. Nebo co by to mohlo být? Je to pokaždé naprosto stejná velikost, tvar  i barva. Děkuji za jakoukoliv odpověď.

RE: něco ve stolici

Vložil: Petr Vítek, 19.6.2012 1:08

 Dobrý den,



děkuji za Váš dotaz. Pokud je lék podáván ve formě kapsle, je běžné, že zbytky kapsle mohou vyjít ve stolici, zvláště při rychlejší pasáži. Je tedy pravděpodobné, že se jedná o kapsli léku s řízeným uvolňováním, ve Vašem případě metforminu.Pokud máte i jiné zažívací obtíže, případně se vzhled útvaru mění, bylo by vhodné i parazitologické vyšetření stolice.

S pozdravem Petr Vítek