Ostatní

Pálení žáhy

Vložil(a): mirek, 14. leden 2013, 16:29

Dobrý den .

Prosím vás o odpověd na můj dotaz ohledně pálení žáhy. V roce 2008 jsem podstoupil gastroskopické vyšetření kvůli dennímu silnému pálení žáhy.Byla mi zjištěna mírně nedomykavá kardie a byl mi nasazen lék nolpaza 40mg vždy před snídáním.Tento lék mi celkem zabírá.Jenže když tento lék vysadím dostaví se mi rýma,dost velké bolesti břicha a bolest po každém jídle.Proto vás chci poprosit o odpověd zda jsou tyto příznaky opravdu způsobeny vysazením léku nebo se může jednat o vážnější nemoc? Také by mne zajímalo jak dlouho mohu výše zmínovaný lék užívat.Slyšel jsem že tak dlouhé užívání léku může způsobit vážné poškození žaludku a ůplně odstraní tvorbu žaludečních kyselin.A poslední dotaz všude se píše o překyselení organizmu a nabízí se spousta přípravku na jeho odkyselení.a toto překyselení ůdajně způsobuje pálení žáhy.Mohli by jste mi sdělit váš odborný názor na tento dotaz popřípadě mi nějaké přípravky na odkyselení organizmu doporučit.

Předem děkuji za odpověd na můj dotaz s pozdravem Mirek Hájek Ostravice.

RE: Pálení žáhy

Vložil: Ivana Kajzrlíková, 19.1.2013 22:10

Dobrý den, 

děkuji za Vás dotaz. Lék Nolpaza můžete užívat dlouhodobě bez větších obav. Pokud ovšem máte popisované obtíže, zvážila bych doplnění ultrazvukového vyšetření břicha, eventuálně zopakování gastroskopie. O tom se však prosím poraďte se svým ošetřujícím gastroenterologem.

Zdravý organismus si dokáže s udržením správného pH poradit sám, proto bych vým žádné volně prodávané přípravky na překyselení organismu nedoporučila.

Zásadami léčby refluxní choroby projevující se pálením žáhy je kromě medikamentů i omezení alkoholu, kouření, šumivých nápojů, kořeněných jídel, většího množství kávy, práce v předklonu a snaha o udržení normální hmotnosti.

S pozdravem, Ivana Mikoviny Kajzrlíková