Ostatní

Stolice

Vložil(a): Jarda, 25. leden 2013, 13:48

Dobrý den,

asi už půl roku mám problémy s břichem (střeva možná žaludek). Trpěl jsem před rokem zánětem močových cest, léčil jsem to asi 3 měsíce a bral jsem různé druhy antibiotik (asi 4 druhy). Po této léčbě jsem si všiml u sebe různého škrundání, vrčení a hýybaní v oblasti střev. V poslední době asi cca 2 msíce mám občas problém, že když se najím tak po jídle hned letím na záchod a mám průjem (někdy bolesti břicha a nevolnost, tak 2x za 14 dní a trvá to 2-3 dny). Potom se to vrátí do normálu. Chodím na záchod pravidleně jednou denně každé ráno a stolice je tuhá, někdy musím jít ale za hodinu znova a stoice je řidká. Po řidké stolici mě chvilku pálí konečník.

Prosím o radu co s tím nebo kam mám zajít? 

Mám strach, protože můj táta už třetím rokem bojuje s rakovinou tlustého střeva a nevypadá to moc dobře...

RE: Stolice

Vložil: Ivana Kajzrlíková, 29.1.2013 19:52

Dobrý den,

děkuji za Váš dotaz. Vzhledem k dlouhodobému užívání antibiotik jsou Vaše obtíže nejpravděpodobněji způsobeny změnou střevní mikroflóry po antibioticích.  Eventuálně spolu s přechodným deficitem enzymu laktázy a intoleranci mléčných výrobků, pokud se průjmy objevují zejména po mléčných výrobcích ...

Vzhledem k rodinné anamnéze kolorektálního karcinomu by však u Vás bylo vhodné, s přihlénutím k Vašemu věku a dalším okolnostem, kolonoskopické vyšetření. O tom se prosím poraďte se svým ošetřujícím lékařem.

S pozdravem, Ivana Mikoviny Kajzrlíková