Ostatní

Krvavý hlen

Vložil(a): Klára, 5. říjen 2014, 10:38

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o radu. Před 10ti dny jsem dobrala antibiotika, která jsem užívala dlouhodobě - téměř 2 měsíce polykací a k nim posledních 14 dní do žíly. Stolici mám pravidelnou ale hodně tuhou a objemnou, párkrát se mi v posledních dnech stalo, že jsem po ní měla na toaletním papíře kravavý hlen. Může to souviset s dlouhodobým braním antibiotik, je důvod se znepokojovat  a měla bych s tímto problémem jít k lékaři nebo to není nutné?

Dříve jsem trpěla na zácpu, ale před půl rokem jsem si upravila jídelníček a od té doby mám stolici pravidelnou. Stává se mi však po větší fyzické námaze, zejména po vytrvalostním běhu např. půlmaratonu, že se mi na stolici objeví hodně krve, většinou to ale trvá pouze tak 3 dny. Podle toho, co jsem si vyhledala, odhaduji, že by mohlo jít o hemeroidy. Nijak zvlášť mě neomezují, je přesto nutné je řešit u lékaře? V rodině jsme karcinom střeva neměli, oba rodiče však rakovinou onemocněli. Je mi 36 let.

Moc děkuji za odpověď.

RE: Krvavý hlen

Vložil: Petr Vítek, 9.10.2014 6:42

Dobrý den,

děkuji za Váš dotaz.

Při Vašich potížích je určitě nutné provést 1x kolonoskopické vyšetření a dle nálezu pak teprve provést případnou léčbu hemorhoidů. Krvácení po extrémním výkonu (například maraton) může ovšem také souviset s přechodnou ischémií (nedokrevností) střeva. V této souvislosti Vám doporučuji zvýšit příjem tekutin během vytrvalostních aktivit.

S pozdravem Petr Vítek